Jumaat, 14 Disember 2012

Karangan Fakta


Karangan Fakta 


Cara-cara Belajar Yang Berkesan


Baca lagi »


          Sebagai seorang murid, kita perlulah menyediakan jadual waktu untuk belajar. Jadual waktu ini digunakan supaya murid-murid dapat belajar dengan bersisitematik. Jadual waktu juga membolehkan murid membahagikan masa dengan bijak dan teratur untuk belajar dan bermain.

          Selain itu, setiap murid hendaklah mengulang kaji pelajaran mereka. Mengulang kaji pelajaran haruslah dilakukan pada setiap hari. Semasa mengulang kaji pelajaran, mereka boleh merujuki kamus jika ingin mencari makna perkataan.

          Di samping itu, kita juga boleh belajar secara berkumpulan. Semasa belajar, kita dan kawan-kawan saling menerangkan jikalau tidak faham. Dengan itu, kita akan lebih mahir dalam satu-satu mata pelajaran.

          Semasa cikgu mengajar, kita hendaklah memberi perhatian dan memasang telinga. Kita juga hendaklah bertanya kepada cikgu jikalau kita tidah faham.Guru-guru akan membantu kita jikalau kita tidak faham. Guru-guru akan membantu kita jikalau kita tidak faham tentang satu-satu topik.

          Akhirnya, semasa belajar, kita hendaklah mencatat nota-nota penting. Nota-nota penting amat sesuai supaya kita dapat mengingati fakta-fakta sesuatu pelajaran. Akhirnya, kita akan mudah menjawab soalan-soalan peperiksaan

24 ulasan:

  1. Contoh yang bagus.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama3/17/2014

    Karangan yang bagus untuk dibaca

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama9/08/2014

    KARANGAN MACAM BABI TAK TAHU TULIS. JANGAN TULISLAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la karangan budak 3 tahun yang tulis

      Padam
    2. Gila ke? Betul la ape yg dia tulis 😈😠

      Padam
    3. Gila ke? Betul la ape yg dia tulis 😈😠

      Padam
  5. Tanpa Nama9/08/2014

    KALAU NAK GADUH PANGGIL NO TELEFON 0196532247

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama9/08/2014

    KARANGAN YANG BAGUS ITU MEMBUATKAN SAYA MENDAPATKAN ILMU PENGETAHUAN YANG BANYAK DAN BAIK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama9/08/2014

      KARANGAN INI MEMBUATKAN MENDAPAT 5A DALAM UPSR

      Padam
  7. Tanpa Nama9/08/2014

    O
    OO
    OOO
    OOOO
    OOOOO
    OOOOOO
    OOOOOOO
    OOOOOOOO
    OOOOOOOOO
    OOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama9/08/2014

      OH NO

      Padam
    2. Tanpa Nama8/28/2016

      lebih kAN ISI DAN HURAIAN

      Padam
    3. David anders9/02/2016

      Thank you sapa yg tulis tu.dapat pun siap karangan ni.

      Padam
  8. Tanpa Nama1/16/2015

    Karangan yang sangat
    berguna.

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama2/06/2015

    Boleh tahan

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama2/20/2015

    Super

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama2/20/2015

    Ini boleh membantu setiap pelajar untuk membuat kerja rumah mereka dgn lebih mudah

    BalasPadam
    Balasan
    1. David anders9/03/2016

      You right!!!

      Padam
  12. Tanpa Nama9/01/2015

    tak best. ayat ulang ulang

    BalasPadam
  13. David anders9/03/2016

    Wow!! This is amazing

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama4/06/2017

    jngan gaduh lek lek

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama4/12/2017

    Ayat tidak matang dan ada kesalahan ejaan. Huraian untuk setiap isi pown same je!Boleh diperbaiki karangan tu

    BalasPadam